Jdi na obsah Jdi na menu
 


Robert Asprin - Zrádný mýtus, aneb jak se to málem nevyplatilo

9. 1. 2011

zradny-mytus-aneb-jak-se-to-malem-nevyplatilo.jpg

Tento díl začíná tak, že se Skeeve snaží vplížit zpět do domu, protože se odtamtud vyplížil bez svých osobních strážců. Nicméně, nepodaří se mu to, protože ho zmerčí právě jeden z nich.
A ten mu řekne, že ten druhý se právě hádá s Aazhem o tom, že nechal utéct zákazníky. Teda, potom, co ho vypeskuje za to, že byl venku sám.
Skeeve se teda vydává uklidnit hádku a dozví se přitom, že ti tři, kteří zmizeli, vlastně z přijímacího pokoje nikdy neodešli. A tady si Skeeve uvědomí, že místo dvou cest ven, jsou vlastně tři. Ještě tam jsou dveře za závěsem. Které vedou do nějáké neznámé dimenze.
Mno, pak se do toho připlete nějáká kontrolová organizace, která říká, že je předpis, který říká, že Skeeve a ostatní mají za ty tři odpovědnost, protože byli v jejich domě a taky, že ti tři byli součástí jakýhosi podvodu.
Jsou tři možnosti, buď se naše parta vystěhuje z bazaru na Pakle a už tam nebude mít přístup, nebo můžou zaplatit částku a pokutu, kterou mají ti tři na svědomí, což není po chuti Aazhovi, nebo ty tři můžou přivést, aby se ze svých zločinů zodpovídali sami.
Samozřejmě, že vyhraje tahle možnost, jenže, Aazh se rozhodne, že půjde do neznámé dimenze sám a knockoutuje Skeeva ranou do hlavy. Když se Skeeve probere, sklání se nad ním Marfa a Aazh je pryč. Rozhodnou se tedy nějákou dobu počkat, jestli se vrátí zpátky i s uprchlíky, jenže čekají několik dní a nic. Rozhodnou se tedy, že se za ním vydají. A sice, vydají se tam Kvido, Marfa a Skeeve. Frigo počká na Tanandu a Kulíka, aby je pak poslal za nimi.
Pak se tam oběví jedna taková dívka a řekne jim, že Aazh je odsouzen za vraždu. A kdesi cosi. Nakonec se ukáže, že dívenka je jednou z těch uprchvílků, díky kterým se do tohohle maléru vlastně celá prata dostala.
Domluveno dojednáno, vyrážejí ti tři na cestu. Nejdřív nikoho nepotkají, ale pak se tam objeví takoví dva a zjistí se, že jsou ve světě upírů. A když je Skeeve chce zamaskovat, aby taky vypadali jako upíři, zjistí, že jsou tam jenom velice slabé siločáry a že je tudíž prakticky bez magie.
Něják to ale zvládnou a dostanou se do města Krv. Tam najdou dispečera, ke kterému je navedli ti dva, které potkali cestou. Ten vyslechne jejich problém a poradí jim, aby vyhledali Hafhaf Škrábaly. To jsou vlkodlaci a jsou prý výborní ve stopování. Jak řekne, tak udělají.
Jenže na cestě za Hafhafy je znovu zastihne ta holka. Chce mluvit se Skeevem a toho se jí dostane. Nakonec od ní Skeeve vymámí šáteček, dozví se, že ten dotyčný upír, kterýho měl Aazh zabít, je stále naživu a že ho dívka opravdu nemíní vydat. Ještě než dívka zmizí, prozradí, že se jmenuje Leona.
Naše skupinka tedy pokračuje k Hafhafům, kde se snaží vyřešit problém, Hafhafové jim nakonec doporučí vlkodlaka Pepiho. Nicméně, strhne se všechno možný, protože u Hafhafů na půdě se ukrýval právě ten upír, kterého hledají - Viky. Samozřejmě upláchne.
Jenže, Pepi je daleko. Nicméně Hafhafové slíbí, že ho za nimi pošlou. Skupina se totiž dozvěděla, že Aazhova poprava má být další den o půlnoci. Pro upíry v poledne, protože ti to mají trošku naopak, víme?
No, to je samo sebou, že se ženou zpátky do Krve. A tam přemýšlí, jak Aazhe zachránit z vězení. Vzhledem k nedostatku siločar jsou odkázáni na Marfin létající opasek. A ten je dopraví k vězení, kde Aazhe drží. Jenže, vězení je živé. Je to vlastně kamenná živá dračí hlava.
Naštěstí, Skeevovi se povede nalézt slabinu, když zjistí, že hlava může slyšet. Donutí tedy Aazhe, aby mluvil. Je jedno o čem, ale aby mluvil. A dopadne to tak, že se hlavně začnou klížit oči. V momentě, kdy zívne, Aazh vyskočí a chytí se provazu, který s sebou ti tři mají. Mno, a začnou klesat.
Skončí na zemi. No, Marfa zůstane ve vzduchu, protože ten opasek, jaksi mu holt nefunguje ovládání. Jenže, pak se tam objeví Viky a zaječí, že vězeň utekl. Zběsilá honička v ulicích Krve začíná. A skončí v jedné z těch slepých. Naštěstí se ale ve správnou chvíli oběví Tatanda a Kulík a ti zařvou, že uprchlíci utíkají na opačnou stranu.
A společně se pak všichni vrací k Dispečerovi, kde si zřídili základnu, aby vykoumali, jak lapit Vikyho a dokázat Aazhovu nevinu. Nakonec vyšlou Dispečera Viléma, aby obstaral převleky. Normální, protože nedostatek siločar značně snižuje Skeevovu sílu, víme?
No, a takhle naparádění s Pepim, který konečně dorazil, se vydávají po stopě Leony, jejíž šátek Skeeve získal. A dojdou k takovýmu jakýsimu domu. A do něj jdou ale pouze Tananda, Kulík, Kvido a Aazh. Marfa a Skeeve čekají venku, aby tři uprchlíci nepláchli. Samozřejmě, že přitáhne dav čumilů. A pak Dispečer přitáhne svědky.
Nicméně, pak se boj přesune na střechu, kam Viky vyvleče Leonu. Hodí ji na Aazhe a snaží se uletět, protože narozdíl od těch druhých dvou, je upír. Jenže, přesně ve správnou chvíli se oběví silná siločára a Skeeve je opět schopen použít svoje schopnosti, prakticky naplno. A honička ve vzduchu začíná.
Chvíli to trvá, ale pak se Skeevovi povede Vikyho chytit. A zjistí, že ten upír je sotva starší, než on. A že brečí. (Brečící upír, no viděli jste to?) Mno, tak si sednou, upír na chrliče, Skeeve na střechu a probírají to.
A dopadne to tak, že vlastně nakonec Aazh a Skeeve tu pokutu zaplatí, protože je to mizernejch dvacet zlatejch. No jo no, holt nikoho nenapadlo zeptat se na výši sumy, kteoru tak něják, se kteoru podváděli. A tak to prostě chodí. Jo, ještě, na závěr, Aazh napevno zatluče dveře, které do té mysteriozní dimenze - Limbu - vedou.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář